Teksten van Han, klik hier om naar Linkedin te gaan Teksten van Han, direct bellen 0655-699630

 

Interview

In de lay-out van de site staat een interview door Vincent Stuyvenberg. Op die plek gaat het om de opmaak van de site en niet zozeer om de inhoud van het verhaal. Daarom is de tekst bewust niet zo goed leesbaar gemaakt. Hieronder kun je het interview nalezen.

In de tijd van Aaben Youngtimers (mijn eigen bedrijf vóór Teksten van Han) heb ik voor een autoblad geschreven waarbij de redactie het beter vond om een andere naam te gebruiken. Zo was “Vincent” geboren en dat pseudoniem heb ik hier ook gebruikt. Het verhaal komt dus uit mijn eigen pen.

 

teksten van Han Teksten van Han

 

Aaben slaat nieuwe wegen in

Al aan het einde van de vorige eeuw richtte Han Terneldeli zijn bedrijf Aaben op. Door de jaren heen is Han en Aaben is één gebleken; sommige klanten noemen hem zelfs mijnheer Aaben. In alle ernst nog wel. “Maar mijnheer hoef je van mij niet zeggen hoor”, lacht Han, “noem me maar gewoon bij mijn voornaam, dan luister ik ook wel”. Begin 2016 gaf hij met Teksten van Han.nl een nieuwe invulling aan het bestaan van zijn alter ego.

 

Teksten van Han.nl logische stap

Via deze site brengt hij zijn schrijverskunsten aan de man. Al vroeg ontdekte Han dat hij de gave van het woord heeft en dat hij zijn gedachten uitstekend op het scherm én papier kan verwoorden. Het schrijven is dan ook altijd al een rode draad geweest in zijn leven. Of het nu gaat om bloggen, zakelijke correspondentie, businessplannen, websiteteksten (Search engine optimization, SEO teksten) of commerciële nieuwsbrieven, Han  draait er zijn hand niet voor om.

Is in de loop van de jaren Aaben zijn alter ego geworden,  schrijven is Han’s tweede natuur. Logisch dus, dat hij zijn talent benut en schrijft voor derden. Wat ging eraan vooraf?

 

Interimmanagement

Toen hij een jaar of 35 was, begon Han met Aaben & Kleynveld b.v., een bureau voor interimmanagement. De naam klonk niet alleen mooi, Han gaf er in de praktijk door middel van bedrijfsscans en -reorganisaties ook snel inhoud aan. Hij bediende grote opdrachtgevers en ook bij z’n oude bazen mocht hij als tijdelijke kracht terugkomen.

Han Terneldeli werkte ondermeer voor Pondealer Autohoogenboom (Porsche en VW/Audi).

Na enkele jaren vormde Han samen met Fons Thuys een hecht team onder de naam Aaben, Thuman & Partners en ook daar was het interimmen de kernactiviteit. Moeilijk? “Mwah, schaven en hakken is een kwestie van beslissingen nemen die het voorgaande management  uit de weg ging”, aldus de heren. “De kunst zit hem met name in het doorpakken en tegelijkertijd de mensen in hun waarde laten. Het doet ze natuurlijk wel wat als ze de laan uit worden gestuurd”. Zorgvuldigheid is dus een sleutelwoord? “Inderdaad, dat kun je wel zeggen!  Het is belangrijk dat je nauwgezet te werk gaat en dat mensen op je kunnen bouwen.”

Fons ging met pensioen en Han maakte een zijsprong door directeur te worden van een grote holding in zijn woonplaats Breda. Maar dat was geen succes. Als je de vrijheid gewend bent, valt het niet mee om weer in loondienst te werken. Gelukkig lag Aaben nog op de plank en kon hij weer snel zijn eigen koers varen.

 

Aaben Youngtimers en Youngsterpolis

In 2006 begon Han met het handelen in youngtimers. Waarom eigenlijk, voldeed het interimmen niet meer? “Ondernemen is topsport” aldus Han “en reorganiseren is de premier league in de topsport. Je wordt geacht snel te scannen, plannen te maken om het bedrijf terug naar de basis te brengen en je wordt betaald om die plannen ook nog eens in no-time ten uitvoer te brengen. Je breekt af, maar je bouwt niet op. Die fase maak je althans zelf niet mee en dat gemis wilde ik met Aaben Youngtimers goedmaken”. Dat is gelukt. Al snel bouwde Han een sterke reputatie op en hij verkocht zijn youngtimers (letterlijk) door het hele land.

Was die handel zo uniek dan? Han legt uit: “youngtimers zijn auto’s vanaf 15 jaar oud met fiscale voordelen bij zakelijk gebruik: bij zo’n auto betaal je namelijk bijtelling over de dagwaarde en niet over de nieuwprijs”. Met een youngtimer rijd je dus voordeliger dan met een elektrische vehikel dat tegenwoordig zo populair is. Als je ten minste een goede youngtimer hebt, die niet altijd in de garage staat omdat er iets stuk is. Han zocht en verkocht auto’s uit het hogere segment (BMW, Audi en Mercedes) met een gedocumenteerd, schadevrij verleden en de kilometerstand moest laag zijn. En tja, een Mercedes S-klasse van 15 jaar oud met niet meer dan 20.000 echte kilometers vind je nou eenmaal niet op iedere hoek van de straat. “En daarbij komt”, licht Han nog toe, “dat ik geen auto’s verkocht, maar een gevoel. In al die jaren heb ik één keer een auto verkocht die de klant niet beviel, hij had er pech mee. Die Volvo heb ik gewoon teruggenomen. Had ie nog nooit meegemaakt, die klant”. De T5 (Volvo) heeft Han opgeknapt en nadat hij er zelf mee naar Duitsland op vakantie was geweest, heeft hij hem weer doorverkocht. Weer komt de term zorgvuldigheid terug. “Dat klopt” zegt Han. “Zorgvuldigheid en betrouwbaarheid vind ik belangrijk. Het zijn de beste klantenbinders en uiteindelijk is het ook het enige waar ik me prettig bij voel.”

Teksten van Han, Youngsterpolis
Han Terneldeli verkocht autoverzekeringen op maat.

En Youngsterpolis, wat is dat dan? “Bij vrijwel alle auto’s die ik verhandelde, verkocht ik ook een speciale verzekering voor die wagens en toen ik aan die assurantieman vroeg of er over een vorm van provisie te praten was, deed hij de deur dicht”. “Onbegrijpelijk” zegt Han, “zeker als je je bedenkt dat hij aan de lopende band verzekeringen afsloot bij mensen die ik niet kende, maar die wél via mijn website bij hem terecht kwamen”.  Niet slim want de ondernemer in Han kwam tot de conclusie dat hij het dan maar zelf moest doen. Met zijn eigen tussenpersoon Rein Simon tuigde hij Youngsterpolis op en dat was leuk: “met Rein kon ik op dezelfde manier samenwerken als met Fons indertijd. Vier handen op één buik en elkaars gedachten lezen, heerlijk!”.

Maar er is natuurlijk een reden om van richting te veranderen. Want als het één en al succes is, hoef je geen nieuwe koers te varen, toch? “Dat klopt”, antwoord Han. Hij legt uit dat er twee dingen speelden: overheidsbemoeienis en zijn persoonlijke ontwikkeling.

 

Overheidsbemoeienis en Autobelangen

Zoals de markt voor nieuwe auto’s de laatste jaren helemaal gefiscaliseerd is, zo is dat bij de oudere auto’s ook het geval. Zodra “Den Haag” iets roept over auto’s en belastingen, valt de markt stil en de politiek roept voortdurend wat. Gaat het niet over belastingen dan gaat het wel over milieuzones en parkeervergunningen waarmee autobezitters de stad uitgejaagd worden. “Dan kun je nog zo’n goede naam hebben, als er geen markt is, verkoop je niet”, legt Han uit.

Om die politiek in goede banen te leiden heeft de ondernemer zich actief ingezet voor Autobelangen, de lobbyclub van Wouter van Embden en Hans Horwitz. Samen togen ze naar Den Haag om de youngtimerwet veilig te stellen en naderhand probeerden ze dat ook met de oldtimerwet. Met de youngtimers boekten de heren succes, maar bij de oldtimers was het uiteindelijk onbegonnen werk. Het lobbyen heeft z’n goede naam weliswaar versterkt zegt Han, maar het commercieel effect daarvan was beperkt en in ieder niet geval niet voldoende om de zaak écht langjarig perspectief te geven.

Teksten van Han, Het Laatste Gesprek
Ondermeer met het Laatste Gesprek geeft Han uiting aan zijn spiritualiteit.

De Kracht van Stilte en Het laatste Gesprek

In de tijd dat Han holdingdirecteur was, kwam hij zichzelf tegen. De overgang van het ondernemerschap naar werken in dienstverband leidde tot een burn-out. Dat lijkt heftig, maar het is niet meer dan een correctie van boven, althans zo ziet Han het zelf. Als je niet (meer) op je pad zit, wordt je dat van hogerhand wel duidelijk gemaakt, want er is meer tussen hemel en aarde”. Met zijn arbeidsongeschiktheid kwam er een spirituele bewustwording op gang. In lijn daarmee heeft Han er in 2015 voor gekozen om te stoppen met Aaben Youngtimers (en Youngsterpolis, een logisch gevolg) en zijn energie in nieuwe activiteiten te steken: met “De Kracht van Stilte.nl” mediteert hij en organiseert hij retraites en “Het laatste Gesprek.nl” is een site waarmee hij zich tot stervenden en hun nabestaanden wendt. Die twee activiteiten hebben natuurlijke raakvlakken en liggen zelfs in elkaars verlengde.

 

Keuzemenu

Han wedt niet op één paard, maar kiest voor een keuzemenu zoals hij het zelf typeert, met naast deze twee sites dus ook “Teksten van Han.nl”. Het geeft hem allemaal energie!

 

Teksten van Han, klik hier voor mijn nieuwsbrieven! Teksten van Han

 

 

 

 

Teksten van Han is het tekstbureau van Han Terneldeli uit Breda, voor wervende teksten reclame uitingen of  slagzinnen. Blog Auto en Politiek en bedrijfsreportage. Tekstschrijver redacteur speech copyright redigeren, interview en copy. Nieuwsbrief column blog copywriter brochure dus folder; jaarverslag schrijven typen of schrijfster. Wij publiceren documentatie schrijver reclamefolder. Artikel ik publicatie weekblad en tijdschrift of magazine. In het dagblad nemen abonnement tekstverwerken. In het maandblad voordracht of rouwbrief waarna abonnee pennen en periodiek tekstverwerker. Door bidprentje een inhoudsopgave na taalvaardig onder de rouwtekst. Ik hield een lezing met voorwoord, taal tussen het rondetafelgesprek liet ik vertalen. Taalkundig gezien de inhoud reportage, verslag van de vulpen. Het rapport verslaan een tekstbestand onder de rubriek met woorden; derhalve tarieven in  ’s-Hertogenbosch. Rapportage door pen in het journaal  schrijfstijl pennenlikker van het woord. Ik heb er zin in door alinea van de Nederlandse vereniging van journalisten. Paragraaf, zinnen en het wordbestand zijn document van nvj en de tekstschrijvers plus een journalist. De krant, courant en journalistiek in de digitale media voor een website met nuttige teksten. Search engine optimization als seo tekstschrijver, geschreven pers, tekstschrijven en copywriting. Mobiele teksten in Tilburg, Eindhoven door de schrijfdocent uit Den Bosch. Hij was uitgever in Oosterhout en Etten-Leur, nabij Roosendaal en Bergen op Zoom  in Noord Brabant. Tekstnet is een beroepsverenigingvantekstschrijvers met mailings in West Brabant door middel van een briefing van de schrijftrainer of corrector. Hij maakt tekstproducties in midden- en zuid Nederland op social media als online marketeer. Schrijf een white paper met corporate webteksten en nieuwsartikelen zonder metatags in productteksten. Die koop je in webshops van de hoofdredactie met cases en referentieverhalen, een e-mailing kan ook. Of whitepaper en redactioneel artikel van de webredactie ondanks commerciële teksten en een handleiding. Ofwel gebruiksaanwijzing door de persvoorlichter met creativiteit van de reclameschrijver die de eindredactie voerde. Zo kwamen unieke teksten van de speech writer die taalspecialist is met schriftelijke vaardigheden voor de deadline.  Werk met auteursrecht dat creatief van de zzp tekstschrijver met correcte spelling en wel zonder spelfouten is. De recensie over de storytelling met een goede verhaallijn door de freelance, manuscript communicatiemedewerker werd geschreven door de woordvoerder. Dat zorgde voor een google-ranking op de landingspagina zonder adwords, maar wel met een verrassende tekst. We doen aan linkbuilding voor een hoge pagerank door de auteur die woordkunstenaar is in de flyer. Ranking en rake teksten van de uitgeverij over content marketing met overtuigende tekst en werkwoordspelling zorgen voor een vlotte schrijfstijl met heldere teksten. Short-copy en zinnige teksten over meta-tags van eigenzinnige teksten. Best wel meta-description en waardevolle content m.b.t. SEO-teksten en webcontent. Het zijn in ieder geval onderscheidende teksten!